tisdag 12 februari 2008

Var har du hållit hus, Balloonfighter?

En del har faktiskt frågat vart jag tagit vägen, vilket känns stort. Jag har mest bökat runt bland prioriteringarna så att de på så sätt kastats omkull och därför har de senaste veckorna bestått till största delen av musikskapande. Något särskilt seriöst har inte slutförts men det är på väg. Å andra sidan har jag tramsat ihop en del grejer som Vladivostok: VladivostokMagical Tick Hunt och VladivostokHemvägen

Jag måste helt enkelt leka av mig med de där TV-spelsljuden så att jag kan gå vidare och bli, aningen, mer seriös. Jag tänkte att det logiska steget vore att helt enkelt göra en EP eller ett litet album med den sortens låtar och sen när det är avklarat kan jag blicka framåt, åt sidorna eller vart som helst egentligen.

Portastudion har undersökts och vi åstadkom disten i slutet av låten med hjälp av instrumenten på bilden ovan. "Tårta": http://freedownloads.last.fm/download/170122117/T%25C3%25A5rta.mp3

Därtill har jag försökt sjunga till gitarren också. Det låter inget vidare. Det låter som... Moldy Peaches.

(Ni behöver bara klicka på Play-knappen för att lyssna)

7 kommentarer:

Lisa Lundell sa...

Ja men det är klart att man saknar dig! Det är ju en av den moderna världens nya dödssynder: du bör ICKE att dröja med att publicera nya blogginlägg.

Men du, hur gör man det där med länkar till låtar och playfunktion?? Precis en sån funktion som jag letat efter! Finns det i blogger?

Balloonfighter sa...

Tack Lisa!

Jag lade upp låtarna på www.last.fm som sen hade en enkel inbäddningsfunktion. Jag tror dock att det finns något liknande på blogspot, om man väljer ljud/film istället för bild men jag har aldrig testat.

Lisa Lundell sa...

Aha, tackar!

Men hmm, det är lite olagligt att ladda upp låtar som inte är ens egna där va..?

Vad har du för lastfm-adress om man vill snoka bland din musik? Om du är blyg kan du få kolla min sida först, http://www.lastfm.se/user/lisaluna/ så kan du fråga chans på mig med en vänförfrågan eller nåt sen :)

Balloonfighter sa...

Hihi, jo aningen olagligt. Fast om låtar ligger för fri nedladdning på last.fm, som video på youtube eller som gratis mp3 via Pitchfork eller bandhemsida så är det bara att länka på.

Fint att du också var registrerad där. Det är en bra sida. På www.last.fm/user/furfangos hittar du mig.

Lisa Lundell sa...

Great! För som video på youtube finns ju typ allt, så då är det ju bara att köra. Jag kommer skylla på dig i högsta domstolen sen så du vet det... ;)

Balloonfighter sa...

Det är lugnt. Jag ligger redan med alla domare.

Lisa Lundell sa...

Bra, ge dom vad dom tål bara..

Last fm är grymt. Men lite oöverskådligt ibland. Jag är åtminstone tillräckligt trög för att inte hitta inbäddningsfunktionen för låtarna man lagt upp.. Finns det på music manager-sidan eller under widgets eller var??