fredag 16 maj 2008

Hemkomplimang - Affärsidé

På nätterna händer det att jag drömmer.
(Det är en unik egenskap jag bär på)

Jag satt i min lägenhet och kände mig överflödig när en glad jingel som manade mig att genast springa ut ljöd. Lokaliserade ljudkällan till en provocerande gul liten lastbil. Det var läge för glass så jag funderade på glass. Insåg att det var ett rimligt val en sådan dag men chauffören/försäljaren pekade på ett plakat med illustrationer föreställande streckgubbar som blev klappade på axeln, omkramade, fick en puss på kinden. Det fanns också möjligheten att välja "Överraska mig" och diverse komplimanger. Jag tänkte att en komplimang skulle komma väl till pass så jag försökte köpa en sådan, minns inte vilken, och trängdes med en handfull gamla tanter som förmodligen ville få sina rynkiga kinder pussade på av den unga charmören till chaufför/försäljare.

200 kostade den. Komplimangen.
Jag hade inte råd så jag vände mig om och gick ifrån Komplimangshemkörningsbilen, gled ut ur drömmen och vaknade med ett glassug som det ännu återstår att stilla.

1 kommentar:

marängteorin sa...

Jag drömde att jag åt klubbor med Tage Danielsson.