onsdag 14 mars 2012

Man saknar inte båset förrän kon står i det och tror att den är nåt

Jag har gått/suttit/simmat/legat rätt länge och övervägt att lägga ner den här blöggen av ett par olika anledningar. Igår hade jag slutligen bestämt mig för att faktiskt göra det också, men det dröjde inte länge innan jag började att känna en viss ånger. Och trotsighet. Mest trotsighet. Man ska inte ge upp bara för att folk är dåliga, man ska köra på dem i 160 km/h, sen vända tillbaka och köra över dem gång på gång tills de.... tills de... hm... övertygas om ens storhet? Det var en utmärkt liknelse. Jag ångrar den inte.

Vi får se hur det blir helt enkelt. Förmodligen kan jag inte hålla mig från att utsätta mig för det hemska som det faktiskt innebär att lägga upp bilder för allmän beskådan. Men jag ska muttra ilsket medan jag gör det. Det är ett löfte.

Kan man muttra glatt förresten? Det är en fråga.

13 kommentarer:

Robert sa...

Jag tycker det är synd för jag har uppskattat alla verk som publicerats här! Jag kommer sakna alla fina teckningar och serier och hoppas att du inte slutar rita ändå, för det vore slöseri med talang!

Starfighter sa...

TACK FÖR DEN HÄR TIDEN SNOPPI!

Fredrik sa...

Usch vilken hemsk defaitistisk inställning från Starfighter där. Klart du ska + kommer fortsätta. Dessutom är vi bara figurer som din hjärna hittat på för att stimuleras. Alla är en finare variant av köttfärsråttan. Skit lite mer i oss för varje dag.

(Hör inte till saken - finns flera pianister som gjort som på bilden, däribland Glenn Gould :) )

Balloonfighter sa...

Jag borde ha anat oråd redan vid Starfighter och Schützlsprützl. Det är uppenbarligen namn som min hjärna hittat på.

Fint av Glenn Gould! Det kunde jag nästan föreställa mig faktiskt. Balla gubben.

Ciccimon sa...

Word, bitches.

Nä men nu när jag börjat hänga med i grejerna kan du inte bara lägga av, gubbe.
Gör din plikt och underhåll mig vill jag säga men istället blir det HEJA DIG RITA FÖR DET ÄR BALL KOMIGEN VISA DÅ!!!1

Isabella sa...

SLUTA INTE SNELA DU ÄR ROLIG OCH BRA

Nonsensakuten sa...

Din humor är vass, dina bilder är grymma; fortsätt för bövelen!

Morris sa...

Uehh Nej! Dina alster är som manna från himmelen!

mimmi sa...

näääääej sluta inte den här bloggen är ju den enda jag följer på hela internet, ja förutom skäggbloggen då men det är ju teckningarna man vill åt!

Pennskaft sa...

Lite mer trots - plis

R. sa...

Slutar du blir jag ledsen! Aldrig skrattat så mycket åt/med något på internet som åt/med dina teckningar och serier.

mimmi sa...

eller för att tala med göran persson: när krubban är tom då bits hästarna. ..meneeh, hur gör djur, det kommer mera?

mimmi sa...

jag är lika hoppfull som introt illustrerar: http://www.youtube.com/watch?v=IXMW_aue7Ac mitt straff är att jag nu har tomtarnas marschvisa på hjärnan buhu