onsdag 15 oktober 2008

Min musiksmak

Jag kommer fortfarande på mig själv med att tänka på en grej en gammal vän, låt oss kalla honom CP-Bernard ifall han skulle råka googla sig själv eller så, sa till mig en gång.

CP-Bernard: Jag tror att du har världens absolut smalaste musiksmak.
Jag: Vad menar du? Jag lyssnar ju på massor av musik.
CP-Bernard: Ja, men du lyssnar ju bara en genre - sånt som inte spelas på radio.

Jag har sällan varit så upprörd i hela mitt liv och jag tror att det här kan ha sagts 2001-2002 och det hemsöker mig än. När jag tänker tillbaka på det ser jag stolar fara genom Sundsgymnasiets matsal men jag tror att det är mitt inre som luras efter behag eller försöker ställa någonting till rätta. På en flygande stol kan inget skada en.

4 kommentarer:

mikaela sa...

Ja, jag brukar mest få höra att jag lyssnar på dålig musik. Och jag förstår verkligen kritiken. Jag som person gillar imperfektion liksom, hur skulle jag kunna tilltalas av annat än dålig musik? Musik som anses bra låter ofta ganska platt, kan jag tycka. Jag får nog fortsätta skämmas över min musiksmak, gå på spelningar med sex-Åsa för att ingen annan vill följa med och hoppas att någon kan älska mig ändå.

Läjon sa...

Är det lika upprörande som Musse Pigg?

Fredrik sa...

Tur att det sades redan 2001 i alla fall. Det hade väl egentligen varit mycket värre sagt som kommentar på din musiksmak idag.

Balloonfighter sa...

Det är helt i klass med Musse Pigg i alla fall.