torsdag 30 oktober 2008

Thunderbirds are go!!!



Ibland försöker jag prata om Thunderbirds (OBS! Inte filmen från 2004) med andra... människovarelser. Det brukar ge mig något av de följande svaren:

A) Jag vet inte vad du pratar om. Ditt språk är för mig en oförståelig sörja av ord.
B) Jag vet vad du talar om men jag väljer att besvara din entusiasm med långa utläggningar om varför Thunderbirds är tidernas sämsta TV-serie.

Det gör mig ytterst besviken, naken och ensam. Så pass besviken att jag just laddat ned filmen Thunderbird 6 från 1968 för att utbilda mig i själv i ämnet Thunderbirds. Hur kan en action-sci-fi-deckar-kalla kriget-thriller-serie med dockor och överdrivna explosioner inte vara fantastisk? Och Lady Penelope är ju 60-talets slugaste brittiska agent! Åh, skumma 60-talsdockor med begränsad mimik.

5 kommentarer:

marängteorin sa...

Penelope är så ball.

Jag har fortfarande inte träffat på någon som inte älskar Pans labyrint. Jag känner mig ensam i den frågan.

Balloonfighter sa...

Anna och Dvärgen? Ella älskar den inte. Jag har inte sett den.

Läjon sa...

Thunderbirds är the mother fucking skit ju! Mitt problem när jag ska prata om Thunderbirds är att ingen nånsin minns dom. Jag såg på Thunderbirds med skräckblandad förtjusning, då jag var extremt rädd för dockor.

Fredrik sa...

Heter det "...are go!!!" i tv-serien eller är det plockat någon annanstans ifrån? Minns att Elite Beat Agents använde det, kul om det vore som en homage.

Balloonfighter sa...

Tror det är en av filmerna som heter det. Det används flitigt av karaktärer också har jag för mig.