måndag 20 april 2009

Jag har inget emot andras barn, jag vill bara inte bo med dem

I ett tillfälle av svårartad sinnesförvirring slängde jag ur mig att jag inte stördes så mycket av barnen på dagiset fyra våningar nedanför mitt fönster. Jag tror till och med att jag kan ha kallat det "lite mysigt". Allt det här berodde förstås på årstiden. Så länge det är vinter är barnen bara ute under korta stunder och sällan före 10:30. Nu är det vår (körsbärsträden blommar liksom) och barnen är ute från ungefär 8:30 fram tills föräldrarna kommer och hämtar dem en arbetsdag senare.

Jag vill bara klargöra: det finns ingenting mysigt i att vakna halv 9 på morgonen av barn som skriker "ABBE! ABBE! ABBE!", gråter och släpar sina fyrhjulingar över asfalt och grus.

Jag har ett förslag till Sverigedemokrater och Skånepartister och andra som vill att invandrare ska "flytta tillbaka till var de kom ifrån": Ge dem lägenheter med två dagis precis nedanför fönstret (där barnen vid de olika daghemmen ofta står vid respektive staket och skriker på varandra) och jag lovar att de flesta skulle tänka "Men shit, Gaza-remsan var ett fucking spa i jämförelse med det här!".

Fast det vore så klart mer rättvist om de främlingsfientliga fick utstå det. Efter en kvart skulle de börja propagera för att utvisa svenska barn. Spännande twist.

Inga kommentarer: