söndag 5 april 2009

Frukt är bättre människor

Personrån och misshandel hör inte till ovanligheterna i Malmö. Däremot läste jag i Sydsvenskan idag att den japanska artisten Hideki Kaji (som gör rätt näpen och samtidigt väldigt irriterande popmusik) blivit rånad i Kroksbäck i Malmö, ungefär 5 minuters promenad från där jag bor. Är det extra synd om japaner som blir rånade och nedslagna? Aningen. Den feta dealen med det här var så klart att Hideki Kaji var klädd i en ananasdräkt när han slogs ned. Min syn på människor har aldrig varit särskilt positiv men någonstans i mig går någonting sönder när en japansk mespoppare utklädd till ananas blir nedslagen och rånad i min hemstad. Alla som någonsin klär ut sig till frukt är halvgudar i mina ögon.

6 kommentarer:

Gustav sa...

De som slog ner honom behöver aldrig klä ut sig till frukt. De är redan några jävla nötter. Antagligen saknar de både empati och respekt. De borde skickas till nonempathy land och där få ta ut varandras jämlikar med stora böjda knivar och sablar.

Mats sa...

Fy fan vilka fega djävlar.

mimmi sa...

jo, på sätt och vis är det väl mer synd om japaner på de här planen. både frukt och personrån får ju betraktas som synnerligen ojapanska, frukt varande i stort sett en importvara till den oländiga ön, och personrån på tok för oartiga för att få förekomma öht. men den stora världen är väl som den är, juicig men med kärnor och taggar.. (ursäkta de här hippieliknelserna, har redan fått min beskärda del av tårta idag och lider av matcoma och sockerchock om jag ska skylla på ngt.)

Anonym sa...

Snälla någon, skicka ett stort fång röda roser till Malmös "borgmästare" Ilmar Reepalu och till Goran-with-two-pricks- Persson som tack för att de har förvandlat Malmö till en liten idyllisk mångkulturistisk pärla och förort till Köpenhamn./Lisa, Malmö

- sa...

Äh. Är det ens säkert att han fick stryk? Han kanske bara ramlade och tappade plånboken och minnet.

Fall-frukt.

anna cornelia sa...

Jag dog när jag läste om det, blev så jävla ledsen och förbannad. Vem fan rånar någon utklädd till ananas? Spöstraff!