fredag 26 juni 2009

Gäss

I Sydsvenskan idag läste jag att man skulle ta "tuffare tag" mot gässen som vistas i parkerna. Folk klagar på att gässen är för många, runt 750 enligt tidningen, och de bajsar och stör trafiken och bör därför skjutas av. I Malmö bor det 258 020 människor (Wikipedia) som stör trafiken (eller ja, utgör trafiken), skräpar ned, är fula, luktar illa, försöker sälja mobilabonnemang jag inte vill ha, rånar, knivhugger, har modebloggar... Att jämföra med lite torrt gåsbajs under crocsen.

Jag bara säger det.

3 kommentarer:

Soffan sa...

Jag diggar din "människor är så jävla lame"-etikett. I mitt senaste blogginlägg dissas också människor i förhållande till gäss, om än inte lika uttalat eller i lika hög grad.

gruff sa...

underbart. jag insåg hur jag saknat dina texter om människhat i olika former när jag läste dn blogg. :)

Balloonfighter sa...

åh, vilken fin komplimang!