fredag 5 februari 2010

Retrospektiv/Prospektiv

obs! jättegammal bild. obs!

Idag kollade jag genom mina trams-mappar och upptäckte till min stora förvåning att det faktiskt ligger åtminstone 350 tecknade bilder i dem. Det finns förstås också fler som aldrig hamnat i datorn överhuvudtaget och sånt som jag har varit för lat för att slutföra/påbörja.

Många av mina personliga favoriter är väldigt gamla och ser rent ut sagt för jävliga ut, eftersom jag tidigare höll pennan mellan skinkorna (gumpskivorna) när jag ritade. Tips: det är nästan skrämmande att kolla på de äldsta inläggen på blöggen! En vacker dag när jag har tusen björnars styrka ska jag inleda Det episka projektet att rita om det gamla och sätta ihop på något vis. Jag tror att det vore värt.

3 kommentarer:

E L I N sa...

Det vore!! Värt alltså.

marängteorin sa...

Födelsebilden känns väldigt blygsam och oskyldig med moderna orpon-mått mätt.

marängteorin sa...

Tycker dina äldre teckningar har en fin charm också.
/anna