tisdag 9 februari 2010

Sällskapsmöss

På väg hem, alldeles under Öresundsbron, sprang två möss fram ur buskarna och satte sig helt stilla vid min cykel. Jag kunde till och med peta på den ena utan att den rörde sig.



Jag vet inte om det var någon slags sociala tiggarmöss (jag hade inget att bjuda dem på!) eller om pilgrimsfalken som flög över mitt huvud hade något med saken att göra. Jag skulle vilja att Karl Pilkington analyserade den här händelsen åt mig.

Nu ska jag försöka plugga. Jag dras mellan upcoming tenta och att rita trams. Det är ett val som ingen människa borde behöva göra.

7 kommentarer:

moochiecoochie sa...

Stadsmöss är väldigt underliga.. Jag umgicks med en för nåt år sen vid en busshållplats.

Hanna-Karolina sa...

Haha. Sådanna finns det inte här. jag har dock en hemskt sällskaplig silverfisk på mitt badrum.

Balloonfighter sa...

Jag älskar silverfiskar!!

E L I N sa...

Men shit vad söt den var då! Intressant fenomen.. !

Freddan sa...

Varför tog du inte hem den?

Vevve sa...

shit vad söt, men hur kommer man in precis under Öresundsbron..? Det har jag alltid undrat hehe.

Balloonfighter sa...

Det är bara att cykla längs med kusten! Eller ta bilen och ställ den vid Lernacken och gå sista biten.