fredag 19 september 2008

Neuschnee

23:36
Fredrik: herregud, du har hållit på med förberedande saker inför morgondagen i kanske totalt 18 timmar. jag har just börjat.
23:37 jag: haha jag har inte gjort så mycket. jag har fan spelat spore, sett cloverfield, sett borat, börjat se på ett öga rött, börjat se på you don't mess with the zohan, sett family guy. bara idag.
Fredrik: börja suga mer. strunta i saker. do it the dvärgen way
23:38 hahahahaha jag älskar att du sett två filmer och börjat se på två andra idag, varav ingen är av personligt intresse (om jag inte har väldigt fel)
jag: utöver det gick jag också vilse och var borta i närmre 2 timmar.23:41 Fredrik:
jag älskar din dag. hade velat vara med.

Det var en dag jag hade för för knappt två veckor sedan. Imorgon är det min första nästan helt kravlösa dag på ett tag och jag tänker fira på den på ungefär samma sätt som jag undvek mina studier tidigare nämna dag. Maginnehållet sodastreamas (det är självklart en bra känsla) när jag tänker på en dag i mjukisbyxor under vilken jag inte ämnar göra något annat än att rita trams (en som heret Stig), sjunga Daniel Johnston-låtar, se på filmer som jag egentligen inte riktigt vill se, läsa Get Fuzzy, ta promenader i parken och lyssna på Hauschkas nya album "Ferndorf" som är riktigt fint, skriva jättemånga sms, vispa och skörda grädden, kanske köpa en ny ukulele, äta mer kycklingkebab (19:90 för en hel påse på typ ½ kilo!), ha aioli på allt, se vad jag fick för betyg på filmmusikkursen, fnissa åt schmid, stalka hippies, fantisera om Steen Mörch Hide (jag åkte förbi hans hus nyligen, det var som att förlora sig själv i en färgglad kärleksdröm), bli häcklad av Bonka på msn ("du är så jävla pretto", "jag hatar alla svenskar") och titta på fåglar och mumla "tungsnappare" och virvla in fingrarna i skägget. Det ska vara en intelligensbefriad dag. Det ska vara en lycklig och meningslös dag utan cyborgarnas sexuella ekonomier. Jag ska kalla den Steen Mörch Hide.



(Jag kan inte glömma honom)

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Churda grädde!!

Fredrik sa...

Steen Mörch Hide är världens bästa icke-fiktiva litterära gestalt. Han skulle kunna vara med i vilken roman som helst och automatiskt göra den filosofisk, svårmodig och konstnärligt fulländad. "Steen Mörch Hide och regnet" är vår tids "Den unge Werthers lidanden".

ella sa...

fnissar åt "fnissa åt schmid". fniss. schmid.

Balloonfighter sa...

Om jag någonsin skriver en bok ska samtliga karaktärer i den heta Steen Mörch Hide. Jag hoppas att han googlar sitt namn med jämna mellanrum också, men jag betvivlar det.

ellzhaw: man gör!!

Yen sa...

vem är det? jag vill också vara med fnissa åt Steen Mörch Hide :P
jag ska också gå o göra en liknande dag som dig. Jag tror jag ska skaffa en gitarr... ukeleln ser svårt ut.. Jag har för stora fingrar.