torsdag 18 september 2008

The new sexual economy of the cyborg

Jag är orolig och känner mig dålig. Studietexterna går mig en bra bit över huvudet emellanåt. Speciellt den här delen, ur slutsatsen i en artikel som jag ska referera imorgon:

The boundary war that Haraway observes in the new sexual economy of the cyborg is also at work in the new cyborg creative economies, a war in which the boundary between the assimilable voice and unassimilable voice object constitutes a primary territory for battle.

Är Haraway medveten om att cyborgs inte finns på riktigt? Varför är det intressant att diskutera deras sexuella ekonomi? Det är mycket man inte förstår här men så kan jag inte heller min Lacan, Foucault, Attali eller Kittler som det verkar förutsättas att man ska.

Hur som helst, vid 16-tiden imorgon är det över. Oavsett hur det har gått så är det över. På fredag köper jag ukulele och stalkar vandraren för det är ESF i Malmö och det är hippies överallt. På lördagkväll spelar Friedrich Schützer bland annat Prokofjev på Grand Hotel i Lund (det är Kulturnatten) och när jag vaknar på söndag är det bara för att åka tåg till mitt bästa Smörpaland och förvandlas till en gräddig bakelse med utandningsförmåga. Piiooo, kommer det att låta. Bara piiooo och inget görhgh.

4 kommentarer:

ella sa...

här finns hallonpuss!

Balloonfighter sa...

det är det jag vill ha!

Fredrik sa...

Det gick jättebra ju! Mycket bättre än för de flesta. Pöss.

marängteorin sa...

Prokofiev, Bach, Haydn och Villa Lobos!