fredag 5 september 2008

Spore

Varför blir alla mina djur så fula? Hittills har jag spelat tre omgångar, från början. Man utvecklas från encellig organism till landlevande djur och vidare fram till civilisationsbyggare och rymdkolonisatör. Jag har aldrig kommit så långt. "Vad fan är det för fult djur jag spelar med?" dyker upp regelbundet och så måste jag börja om från början. Det beror ganska mycket på att cellstadiet är det roligaste spelmomentet hittills med fina Pacman-äter-amöbor-vibbar och att jag har ett tålamod som en femåring.

Bilder på folks Spore-skapelser är väl det nya "dagens outfit" och jag tänker bara lägga upp ett av djuren, det fulaste. Tidigare har jag också gjort någon slags flygande gorilla med fjädervingar och överdimensionerade armar och min förstling var en hemsk kombination av krokodil och giraff med insektsvingar, antenner och tvättbjörnstassar. Den hade också en giftpump i gumpen och var färgad som en humla. På youtube kan man se rätt fina försök till att återskapa figurer från Zelda-serien, förvisso skapade direkt i tillägget Creature Creator (som finns att ladda ned från Spores officiella hemsida) men jag har ändå skämts lite sedan dess.

(Dekun är min favorit)

6 kommentarer:

Robert sa...

Hahaha, så fin den var! Jag vill ha det som husdjur!

marängteorin sa...

"Imponera på 3 Jarka" är nya modeblogg.

Balloonfighter sa...

Det är viktigt att ha allierade modebloggar, någon att lita på när man bara orkar ha på sig nätbrynja.

mikaela sa...

Dator/tv-spel är töntigt och tråkigt (som allting jag inte är bra på första gången jag provar), men det där lät ju himla fint och tidsdödande. Fast min plan är att begränsa mina fritidsintressen så mycket som möjligt för att jag inte ska lockas att strunta i att plugga. Det funkar ju iofs inte.

Fredrik sa...

Jag dog av Goron-figuren fast den inte var särskilt porträttlik. Fint att Creature Creator verkar så flexibelt.

Yen sa...

Mitt djur är också jättefult och konstig. Men jag skapade en köttätande nemo :)