söndag 14 december 2008

Introducing: Street Style Tashkent Blög

"Stenstaden", centralasiens Venedig och Uzbekistans modemecka. Tashkent är staden med tusen ansikten och det är vad Balloonfighter tänker handla om den här veckan under namnet "Street Style Tashkent Blög". För var annars finner man en sådan modemässig kreativitet, kärlek till textilier och halsbrytande färgkombinationer som i Uzbekistan? Milano? Paris? London? Trelleborg? Listan över städer som jag föraktar och skriker "nej!" åt kan göras lång so with no further ado presenterar Balloonfighter:

Sjavkat Lemurin, 92, farfar och groddbonde.


Byxor: Dressman
Hatt: American Apparel
Skjorta: "Jag har gjort den själv av hampa"
Rock: Sovjetiska ÖB
Byxor: Second Hand
Skor: "Jag ärvde dom av min farfar och när jag en dag dör ska min farfars far ärva dom av mig"
Handväska: www.naturalmysticclothing.com

Inga kommentarer: