torsdag 11 december 2008

Mr. Borotfyllning


Jag vaknade klockan åtta efter två timmars sömn, fixade tid för rotfyllning i Höllviken klockan ett, kan inte somna om. Är trött och har huvudvärk men värktabletterna biter inte på den. Jag ser fram emot att få min tandnerv bortgröpt med små filar samtidigt som jag har huvudvärk. Är jag sur? Jag tror bestämt att jag är det. Efter tandläkare ska jag muntert ta mig till Orkanenbiblioteket i Malmö och titta på gamla samhällsprogram om mods. Jag tror att det kan vara fantastiskt om jag bara hittar dörren. Det är oftast så, att det är en dörr i vägen. Jag lyssnar på onödigt många versioner av "Mr. Bojangles" och stirrar på saker som inte är så värda att stirra på. Varför är jag inte i Kina och stirrar?

Hittills har jag "Mr. Bojangles" i versioner av:

Nina Simone
The Byrds
Jerry Jeff Walker
Sammy Davis Jr.
Nitty Gritty Band
The Bellamy Brothers & Friends
Bob Dylan
Harry Nilsson
Kristoffer Åström
Various Artists

Nu ska jag ringa polisen. Sömnen, var är du?

1 kommentar:

Fredrik sa...

Jag kan inte tänka mig att någon annan än Nina skulle göra den bättre. Det skulle väl vara Various Artists, då.