måndag 2 februari 2009

Döden hinner alltid ikapp


Balloonfighter har blivit reklamare.

En gång på Universitetsbiblioteket i Lund hörde jag två tjejer diskutera framtida karriärer. Den ena pratade som Blondinbella, den andra pratade den aristokratsskånska som talas i Skanör-Falsterbo.

- Jag kan tänka mig att bli VD.
- Jag kan tänka mig att jobba som ansvarig inom marketing.

För något år sedan fick jag inte ens sommarjobb som kyrkogårdskrattare trots att de var underbemannade. Det var ett hårt slag i skrotum som jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från. Det kan kanske bero på att jag inte är medlem i Svenska Kyrkan förstås men så mycket som jag lyssnat på Half-Handed Cloud, "Louis and the good book" (lyssna på Spotify!), The Soul Stirrers, Golden Gate Quartet och Reverend Gary Davis under de senaste åren borde jag väga upp det ändå. Jag vet ju att Ezekiel såg hjulet och jag vet att Jonah hade ihop det med en val och visst håller jag med The Soul Stirrers när de sjunger "Lord, do me like you've done the hebrew children" (återigen, sök efter Lord remember me på Spotify).

Vi lever i så olika världar, jag och de blivande VD:arna och marketing-ansvariga. Jag blir aldrig VD för Sony Ericsson men jag är ärligt talat rätt nöjd bara jag slipper att jobba för Tidningsbärarna igen.

Egentligen skulle jag ju bara lägga upp en bild här.

5 kommentarer:

Hamza-Karolina sa...

Jag skulle kunna tänka mig att jobba med "människohandel".

marängteorin sa...

Helst vill jag slippa jobb med engelska yrkestitlar.


Key account manager

Controller

Marketing advisor



Hej inspiration.

Fredrik sa...

Rättelse: Nibe! Och tröjor från Clio Cottle.

Mikaela sa...

Kanske den engelska yrkestiteln VD. Som hivmannen. Jag har alltid velat jobba med människor.

Yen sa...

Vill du tjäna stora pengar och träffa "nya" människor så satsa på droger, sex och vapen.