fredag 20 februari 2009

Tanten är gammal ergo befriad från jobbångest

Uppdateringsfrekvensen har minskat. Det beror inte bara på att jag trilskas med C-uppsats och produktionsanalyser av såväl Beach Boys som Steve Albini. Jag har också börjat rita utifrån temat jobbångest. Jag funderar på om jag borde publicera en bild dagligen tills jag helt enkelt får slut på dem eller om jag borde lägga upp alla under en majestätisk kavalkad A.K.A. alla i samma inlägg så fort jag har gjort typ alla klara.

En nackdel med att göra satir över allmän jobbångest, rädslan för att få ett jobb men dö olycklig i en kontorsstol och arbetslöshet kan ju vara det där med att potentiella arbetsgivare nu för tiden kan googla en. Jag tror i och för sig inte att de kan hitta hit via mitt namn. Möjligtvis via min e-post.

Så, snärta uppdateringar eller kavalkad?

Nu: horde med hialös Dvärg.

7 kommentarer:

mikaela sa...

"Äro" är en gammal pluralform av "är" och kan alltså inte höra till "tanten".

Det är inte meningen att vara språkpolis, men nörd som jag är så blev jag glad när jag fick reda på det, tänkte sprida glädjen!

sanslos sa...

Jag tycker att en och en bild istället för kavalkad är finare. Jag är helt på det där med att fröjdas ofta istället för mycket och sällan.

Balloonfighter sa...

mikaela: haha, jag ändrade. rätt ska vara rätt liksom.

sanslös: ja jag med egentligen men jag tänker att folk kanske blir bortskrämda om jag kör på temat jobbångest i typ två veckor. men man kanske kan fördela det i och för sig.

Fredrik sa...

Var inte rädd för att skrämma bort. De värdiga stannar. Vad betyder hialös?

Fredrik sa...

För övrigt har den inte minskat så farligt. Inte om man jämför med stiltjen förr i tiden (Hej Spore-inlägget). Tycker du håller igång bra. /Dvärgen, alltid pläpp

Balloonfighter sa...

Hialös är typ rastlös, otålig.

moochiecoochie sa...

Frekvent postbajsande är bäst! Fyll min bloglovinsajt till bredden!