torsdag 5 mars 2009

Ringklockor

Jag har just promenerat genom Lund, på väg till föreläsning. Jag har lyssnat på Musette på vägen. Det är ganska fin musik, påminner mig om Det Gamla Landet som jag var mer än lovligt besatt av en kort period för sisådär 2-3 år sedan. Musette använder sig av många ambienta inslag, som fågelkvitter i bakgrunderna. Fågelkvitter är ett gammalt fint knep. Däremot har jag alltid ogillat när det läggs in ringklockor, tutor, skrikande människor eller liknande i ljudbilden. I Musettes fall handlar det bara om en ringklockor på ett av spåren men det har likväl fått mig att hoppa åt sidan och titta mig nervöst över axeln en handfull gånger. Jag är trots allt i Cykelstaden Lund.

Min föreläsning börjar nu. Jag vill inte gå. Jag är kanske fem år gammal. Hurra!


?

1 kommentar:

Mikaela sa...

Jag åkte buss en gång och lyssnade på en låt där det var någon som pratade i bakgrunden. Jag stängde av musiken hela tiden för att jag trodde att det var busschauffören som sa något i högtalarna. Men då slutade det ju prata. Och så satte jag på musiken igen och då började han prata igen! Det tog väldigt lång tid innan jag såg ett samband. Jag har sällan känt mig så korkad.