onsdag 11 mars 2009

Saker jag inbillar mig

Igår reparerade de vattenledningarna i vårt hus igen. Jag blir lätt misstänksam av frekventa besök från hantverkare.

Idag behövde jag duscha. När jag skulle vrida på duschvattnet anade jag en svag doft av urin - vilket förvisso kan ha berott på att jag kissade (OBS! i toaletten) bara sekunderna innan. Jag lade genast ihop 1 + 1 och fick fram en chockerande siffra (15!). Min spontana tanke var att rörmokarna igår kopplat om avloppen så att allt avskräde dirigerades om så att det, istället för att slussas iväg till det kommunala reningsverket, skulle komma ut ur vårt duschmunstycke så fort jag vridit om reglaget.
Jag bävade ett par sekunder, insåg att det förmodligen var en ganska befängd tanke och vred om (jag höll mig dock på ett säkert avstånd)... Vatten, rent vatten.

Ibland är det de små sakerna som gör en mest tacksam. Som när man slipper duscha i kiss och bajs.

Inga kommentarer: