tisdag 12 maj 2009

Dagstidningsjunkies

Sakta men säkert börjar jag inse att jag mina storslagna planer (=få sommarjobb någon annanstans än hos tidningsbärarna) kommer att grusas. Snart är det jag som kryper till korset.

Min handledare berättade förra året om ett pensionerat par som varje natt satt på hallmattan och väntade på honom, tisslade och tasslade och kikade genom brevinkastet och sedan ryckte tidningen ur händerna på honom. Varje natt. Både han och kontoret ringde paret utan att förmå dem att sluta. När min handledare knackade på dörren vägrade de att öppna. Jag fylls av en djup fascination och ett stort obehag när jag tänker på det. Jag vet inte vilket som väger tyngst.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag och min handledare har fått lägga om rutten på vår runda för att det tydligen är en jävel som står på vakt klockan 05:30 och ringer till kontoret och klagar direkt om tidningen inte kommit då. De har ju egentligen inte rätt att ringa förrän 06:00 men den här gubben vet tydligen om när tidningarna anländer till avhämtningsplatsen och förväntar sig att vi ska köra en speedrun varje natt.

Balloonfighter sa...

Det är mycket underligt. Man tycker att kontoret inte borde ta honom på så stort allvar.

anna cornelia sa...

Jag blir nästan imponerad av vilka bittra, elaka och fullkomligt störda freaks det finns i världen.

Hugo sa...

I egenskap av tidningsbud lider jag med dig.