söndag 10 maj 2009

En nära bögen-upplevelse

Jag har just varit ute på en cykel- och promenadfärd som tog mig till bland annat Sibbarp. Jag har sett 4 nya fåglar att sätta upp på min lista men jag har också förirrat mig rakt in i en bögorgie. Jag har redan dragit det på telefon och orkar inte göra det ännu en gång men när jag gick runt på Lernacken bland buskar och snår och tittade på fjärilar, fåglar och insekter gick jag till slut rakt in i ett område där flera män hade sex i buskar och till en dunge där en handfull män gick runt barbröstade i bara jeans och solglasögon och spanade in varandra. Atmosfären var uppsluppen och inbjudande men jag kände mig inte så pass vältränad och solbrun som de andra männen så jag gick därifrån.

Och ja, jag har tydligen bevis för det här. QX rubricerar Lernacken som "Gaystrand".

Jag kommer förmodligen inte att spana efter djur på Lernacken igen men om jag behöver en dos halvnakna män i jeansshorts så vet jag var de finns.

(Om jag skriver mycket grammatiskt inkorrekt är det för att Ella lyssnar på Hej Domstol! samtidigt som jag skriver det här och jag inte kan koncentrera mig riktigt)

14 kommentarer:

Mikaela sa...

Hahahahaha, det låter ju helt fantastiskt!

Fredrik sa...

Fåglar att sätta upp på vilken lista? Har du börjat med "årskryss"?

Balloonfighter sa...

Nja, snarare sånt där livstidskryss i så fall men det är inget seriöst. Jag försöker mest ha något att göra när jag tar promenader (motion suger så jävla hårt) och så försöker jag lära mig namn på träd och fåglar eftersom det är en stor lucka i min annars så enorma kunskapsbank.

Jag är hur som helst uppe i 30 fåglar i år! Tranan är mest awesome.

Fredrik sa...

Haha, lätt att du kommer bonda med min far. Han kommer fråga sig varför jag inte är som du.

Vid närmare anblick känner jag igen stället på bilden. Nästan saker på att farsan stannade oss där (utan att gå särskilt långt in) för att lyssna efter fåglar förra eller förrförra året.

Balloonfighter sa...

Haha, jag kommer få tillgång till Östanbjörke!

"Fåglar"

Fredrik sa...

Farsan hälsar att han har 64 årskryss bara i Östanbjörke, 110 totalt. Men han har heller inte "hårdskådat" som han säger. Totalt har han sett 97 fåglar genom tiderna i ÖB. Han hälsar att han "gratulerar dig till denna vändning i ditt liv och hoppas att den sprider sig till dina kompisar" (...). Du får dessutom beröm, 30 är ganska duktigt om man börjar från scratch tydligen.

Balloonfighter sa...

Fint! Jag kan publicera listan om det finns önskemål. Jag kommer förmodligen att lägga till några nya imorgon också. Jag har inte räknat med något som jag har sett före den här våren heller och inga rovfåglar heller (för jag kan fan inte se skillnad på dem) så egentligen är ju siffran mycket högre men det är roligare att börja från scratch. Sen har jag ingen kikare heller så jag får smyga mig jävligt nära inpå och jämföra med bilder i en bok. Kommer du över en billig kikare, hojta!

Fredrik sa...

Jag äger faktiskt en billig, helt okej kikare. Den är i stugan. Lätt att vi kan göra en deal senare.

Balloonfighter sa...

Hahah jag gillar hur mitt inlägg om att snubbla in i en bögorgie vänder till att handla om fågelskådning och din pappa. :)

Fredrik sa...

Livet handlar ju bara om fåglar, bögar och min pappa.

Burgschki sa...

jag minss sommaren jag jobbade som servitris på sibbarps restaurang (som tillhör campingen). sjukaste chefen ngnsin.

Erika sa...

Helt. Jävla. Fantastiskt. Ovetandes vandrade du rakt in i homo paradise. Det blir inte mycket bättre än så.

Vi har ett sånt område i Stockholm också, på Långholmen. Där får man passa sig om man inte vill spotta håriga bleka rövar i varje buskage.

Balloonfighter sa...

Helt fantastiskt faktiskt. Jag har alltid trott att sådana ställen bara var rena påhitt men... nu är jag upplyst.

Garntrollet sa...

Vi hamnade, helt ovetandes, mitt på Bögberget vid Bergianska i Stockholm i vintras. Förstod inte först varför så många ensamma män smög omkring (det var kallt ute!). Och de stelnade till så fort de såg min sambo Peter med ett suuuperlång objektiv på kameran (vi var ute efter att fotografera fåglar). På väg hem gick det upp ett ljus för oss.

Vi har den allra, allra billigaste b-tubkikaren, men utan den hade vi missat många arter. Bäst är väl at lyssna efter fågeln och sedan smyga och lokalisera de. Till slut går man ut och "hör" vilka fåglar som finns. Att kolla på Svalan vilka fåglar som rapporterats in vid det ormåde man ska till brukar underlätta, då vet man ungefär vad man ska kolla efter.