tisdag 12 maj 2009

Oprah säger: Gör en lista över sakerna som tynger dig så känns det bättre!

  • Jag får inget sommarjobb. Åtminstone inget annat än hos Tidningsbärarna.
  • Jag får antagligen önska mig "pengar till mat och hyra" i 25-årspresent.
  • Jag har en blåsa i munnen som bara växer och gör mer ont för varje dag.
  • All mat smakar smärta (se punkt ovan).
  • Universitetskursen suger och ger mig ingenting.
  • Jag är stressad över allt som måste göras klart. Allt som ska göras klart blir dåligt.
  • Blir jag underkänd på kursen får jag inte göra omtenta förrän om ett år och har inget studiemedel till hösten.
  • Jag har inte fått skriva en enda text för tidningarna på snart två månader. Jag har således förlorat min extrainkomst på cirka 1500-2000 i månaden som jag haft de senaste 5 åren.
  • Mamma opereras för cancer.
  • Allt är dåligt, ingenting är bra, alla är i vägen för mig. / Gert
  • Oprah har fel, det här får mig inte att må bättre.
Saker att se fram emot: Om en månad kan jag förmodligen lägga till fler punkter. Yay!

8 kommentarer:

Elvira sa...

Om det är till någon tröst så tvingas jag titta på Eurovision Semifinalen i detta nu.

Balloonfighter sa...

Åh, avundsjukan!!!!!!!!! Nu blev allt genast mycket sämre.

Elvira sa...

Oj, det föll inte i god jord. Just nu är det en man som har klätt ut sig till Elvis och gör Elvismoves men sjunger mer som Lasse Berghagen kanske. Bättre?

Elvira sa...

Hur det är att ha en cancersjuk mamma vet jag förresten allt om... Cancer är en skitsjukdom.

Fredrik sa...

Att se fram emot:
- gumpa med byfulingen
- fågelskådning med dvärgen och dvärgens pappa i östanbjörke
- massa häng i malmö i höst
- kulturjournalistiken
- festmåltid på vildanden
- mahjong med anna och basse (jag vet inte om ni tröttnat än)
- skrotnisse!

Balloonfighter sa...

Det var tanken på att få gumpa med Byfulingen som fick mig att överleva Treblinka.

- sa...

Känns som du kan förtjäna att må dåligt om du följer ett råd av Oprah.

Om det känns bättre så är det ju i slutändan så att allt alltid löser sig, konstigt nog.

Cancer, verkar ju inte ens farligt längre,.. fassan har haft det tre gånger nu och ska springa en halvmaraton till helgen. Då är han dessutom 62,.. typ.

Så sluta följa överklasskärringens råd, pilla med lite saker och njut när du märker hur konstiga knopar alltid löser sig av sig självt, lite pill, och lite tid.

mimmi sa...

är du avlönad för att angsta inför tidningsbärandet? ta inte ut i förskott, du kanske visst det får ett annat jobb. och om inte så finns det som dvärgen påpekar mkt roligt kvar. idag har jag exv tänkt mkt på alla cykelexkursioner jag vill göra i sommar och plocka jordgubbar!