onsdag 7 januari 2009

Framtiden är redan här

Det var cirka tre veckor sedan jag åkte hemifrån. När jag idag kom hem igen fick jag hacka ut den lilla mat som fanns kvar i frysfacket genom ett tjockt lager av is. Det är dags att avfrosta kyl och frys igen, något som jag oftast försöker skjuta upp ett par månader längre än jag egentligen kan leva med. Jag tänkte "Varför finns det ingen självavfrostande frys? Jag borde uppfinna en, konsumenterna kräver det!". Sen googlade jag för att undersöka marknadsutbudet och tydligen finns det redan självavfrostande frysar. Vad är det för jävla värld jag levt i? Varför har ingen berättat om det här för mig? Det är som att leva hela sitt liv i en liten garderob, acceptera villkoren (villkåren) för att sedan upptäcka en dörr som leder till en fet lägenhet på Robot Arms Apartments.

Plötsligt känns det som att jag går en mycket ljusare framtid till mötes. Självavfrostande frys... vad kommer härnäst? Gud på tub? iPod Pico?

8 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag har behövt avfrosta min kyl och frys sedan Niklas var här och besökte mig i oktober. Sedan dess har han påmint mig fint med jämna mellanrum men häst att jag inte har gjort det.

Fredrik sa...

Mitt första inlägg började för övrigt surt med "Det var väl fan inte bara tre veckor sen du åkte hemifrån" följt av en uträkning av dagar men när jag väl räknade såg jag att du faktiskt varit borta i 26 dygn vilket är lite närmare fyra men å andra sidan inte så långt ifrån tre.

Åh, jag minns mitt första inlägg.

Balloonfighter sa...

Jag minns min första vinter med snö.

Graz sa...

Hahahahah. Visste du inte om detta Alex?

Vafan.

marängteorin sa...

Skånska kor som vill.

mikaela sa...

Meh, det har ju gått reklam för de där hur länge som helst, kollar du aldrig på tv eller?

Balloonfighter sa...

Inte på reklamen!

Mikaela sa...

Och se vad du missar!