torsdag 15 januari 2009

Jag anar en viss bitterhet

Imorgon är det upprop och återgång till studierna. Det har också gått nästan 5 veckor sedan jag mailade min handledare på kandidatkursen första gången för att få hjälp. Sedan dess har jag mailat kursens alla lärare minst 3 gånger var för att få feedback och hjälp med riktningen innan jag var tvungen att lämna tillbaka hälften av de böcker som jag har behövt för min uppsats. Jag har fortfarande inte fått något svar och förmodligen får jag problem med CSN eftersom ingen av mina lärare (ej heller de två andra som jag väntar på poäng ifrån) kan öppna sina mail-konton eller skicka in betyg så att jag inte får ett ekonomiskt helvete.

2 kommentarer:

- sa...

Välkommen till klubben kompis. Kollade precis och såg att jag inte lämnat in något denhär terminen när allt jag missat var ett enkelt A4 papper.

Död åt byråkratin.

Robert sa...

Du kan enligt lagen stämma din skola/institution om du får svårigheter pga deras slarv av att inte lägga in examinationsmoment i Ladok! Det är deras uppgift att lägga in inom 2 (två) veckor efter att man blivit godkänd! Jag har inte fått 10(!)(tio) hp för ett ekonomistyrnings-examinationscase inrapporterat än och vi blev godkända i typ början av november 2008! Vi skulle kunna stämma vår sektion som det bara stänker om det ifall vi hade behövt de poängen! /Ekonomijuristen Råbärt