tisdag 20 januari 2009

Lita inte på tjejer

De senaste dagarna har jag gjort vissa försök att hitta läsvärda bloggar. Det är svårt. Kvinnor skriver om mode och män skriver om liberal politik och jag orkar inte vaska mig blodig i mitt sökande.

Idag hittade jag i alla fall av en händelse två helt random bloggare som skrivit "Lita inte på tjejer". Det finns inte en chans i världen att jag missar ett sådant tillfälle att länka till Mållbergarnas klassiker med samma namn, skriven av bland andra Lasse Holm. Det är fantastisk musik. Det är också en fantastiskt dum låttext, skriven av några väldigt bittra män, och paketerad i en spjuvrig dansbandspoplåt. Får jag kalla det för svensk 70-talssoul?

3 kommentarer:

Niklas sa...

Haha, så det är dessa bittra gubbar som ligger bakom det hela. Nåja, den är iaf fantastiskt rolig. Får man fråga vilken den andra bloggen var?

Soffan sa...

Hej! Meimei från bdb här, jag hittade hit för ett tag sedan. Du har en väldigt trevlig blogg med synnerligen roande illustrationer!

Jag har också en blogg och änsålänge har jag inte bloggat om mode, men mitt senaste inlägg rörde iofs politik och ett och annat modebloggsinlägg kommer nog framöver, men då blir det mest historiskt mode, t.ex snyggt hattmode genom tiderna. Men ja, du kanske kan finna bloggen någorlunda läsvärd, men folk har klagat på att det är för mycket text (story of my life...jag har fått rätt feta komplex över min oförmåga att begränsa mig i skrift).

Anonym sa...

du alle, jag skams kanske lite for att erkanna det har men jag laser Linda Skugges blogg pa amelia. for jag har aldrig last henne forut. hon bara pratar om sitt jobb, sina barn, etc. trakigt varre, men jag gillart//// BONKA