måndag 5 januari 2009

Fuck-up

Jag brukar höra talas om lärare som svarar på mail. Det är för mig något av en utopi. Jag har suttit fast med mitt kandidatarbete i cirka två veckor nu och mailat samtliga lärare för att få lite handledning (jag har hittills på mina 46 skrivna sidor fått ett boktips, that's all) men dagarna går utan att man får svar. Jag vet inte om det här är något som är specifikt för Lunds Universitet eller om det möjligtvis är Institutionen för konst- och musikvetenskap det är fel på. Jag vet inte heller när arbetet ska vara klart men jag känner en konstant stress över att dagarna bara rinner iväg utan att jag får skrivit någonting mer överhuvudtaget (minimumgränsen är 50 sidor). Jag antar att det ansvarsfulla vore att korrekturläsa, ändra på formuleringar och så vidare tills dess att jag eventuellt får ett kort svar tillbaka efter 4-5 veckors väntan men det är något väldigt osexigt över det. Jag vill ta mig framåt, inte blicka bakåt för att jag sitter fast när jag borde få handledning.

Jag känner mig som en oansvarig fuck-up-student. Det stämmer bara delvis. Jag vet inte riktigt vad som krävs av mig. Borde jag leta upp mina lärares adresser på Eniro, betala närmre 80 kronor (Tack Skånetrafiken för att ni höjt priserna) för att ta mig till Lund och sedan knacka på hemma hos dem? Något säger mig att ingen av de inblandade skulle uppskatta ett sådant tilltag.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Du är mindre fuck-up än gemene man, rentav! Det känns bisarrt nog som att de flesta på institutionen väntar sig att ingen hinner klart sin uppsats i tid.

anna cornelia sa...

Du har ju skrivit asmycket redan.
Alltså, det är sepe att de inte svarat tidigare, men just den senaste tiden har det ju varit helger och skit så de har väl inte jobbat då. Tekniskt sett kommer de flesta inte igång igen förrän imorgon.

Balloonfighter sa...

Jo, det har ju det. Men det har varit samma sak tidigare också. Får aldrig svar på mail från lärarna och sådär. Väntar på besked från två andra också.